Skip to main content

Věděli jste že?

Stejně jako kterákoli jiná část těla, i oči potřebují kvalitní výživu.

Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik jídla je potřeba k získání stejného množství důležitých živin obsažených na příklad v jednom balení Ocuvite? Některé hodnoty Vás možná překvapí.

Vaše porce na každý den
1 kg KUKUŘICE −> 6x
Kukuřice
= 6,42 mg Luteinu
0,9 kg MRKVE −> 6x
Mrkev
= 6,18 mg Luteinu
0,6 kg BROKOLICE −> 5x
Brokolice
= 6,72 mg Luteinu
0,3 kg ZELÍ −> 1x
Zelí
= 6,93 mg Luteinu
Lutein nemá v současnosti stanovenou doporučenou denní dávku (RDA recommended daily allowance), i přesto se dle většiny studií předpokládá, že pozitivní efekty luteinu se projeví při denním příjmu v rozmezí 6–12 mg/den. Dbejte na pestrou, vyváženou stravu a zdravý životní styl. Doplňky stravy nejsou náhradou pestré stravy.

Lutein a zeaxanthin

Tyto dvě živiny hrají důležitou roli v oku jako složky makulárního pigmentu. Působí jako antioxidanty, které jsou pro lidské zdravý důležité. Lutein a Zeaxanthin nemohou naše těla produkovat samy o sobě, takže je musí získat prostřednictvím stravy a / nebo doplňků.

Omega – 3 (DHA a EPA)

Omega-3 jsou skupinou mastných kyselin, které jsou důležité pro lidské zdraví. DHA přispívá k normální funkci zraku. Také tyto kyseliny si tělo nedokáže vytvořit samo. 1,2

Vitamíny C,E a Zinek

Vitaminy C, E a Zinek chrání před oxidativním stresem. To znamená, že na sebe vážou látky nazývané volné radikály, které jsou produkovány v těle při běžném metabolismu. Pokud tyto látky nejsou kontrolovány, mohou tělo poškodit. 1
Tvorba volných radikálů se zvyšuje s přibývajícím věkem, a také pokud kouříte. 1

  1. RNIB. Preventing avoidable sight loss. Available at: http://www.rnib.org.uk/professionals/Documents/Preventing avoidable sight loss V2 (PDF, 695KB).pdf Accessed on 29 June 2012.
  2. The British Dietetic Association. Diet and hypertension. Available at: www.bda.uk.com/foodfacts/hypertension.pdf. Accessed on 01 August 2012.